Categories: Haine pentru femei

Culoarea psihologica si vestimentatia

Culoarea psihologica si vestimentatia

Asortarea culorilor in vestimentatie este prezentata de un institut care ofera anual rapoarte cu privire la culoarea care se va purta.

Acesta a dat un indiciu important despre aceasta culoare, va fi albastru clasic, inspirat de mare, dar si alte nuante de albastru.

Noi presupunem ca vor fi toate nuantele de albastu chiar si verde. Apa are o nuanta de verde si albastru care inspira calm, liniste.

Potrivit altor designeri culori care se vor purta in anul 2020 vor fi si:

  • Galben matur – nuantele de: curry, caramel, turmeric, mustar, sofran;
  • Verde crud – exprima natura si senzualitatea;
  • Verde seren – exprima linistea.
  • Alb – reprezinta puritatea, feminitate, puritate;
  • Mov – este o culoare feminina si usor de asortat;
  • Rosu aprins – exprima senzualitate, incredere, putere;

Semnificatia culorilor in psihologie

Culoarea albastru

  • Culoarea psihologica albastru este inspirata din natura, se poate asorta cu multe culori, la orice fel de tinuta;
  • Este o culoare a calmului si linistii, fiind asociata cu intelectul, devotamentul, seriozitatea si adevarul;
  • Ne ajuta la concentrare, liniste, seriozitate si meditatie, daca este in exces poate duce la depresie;
  • Este simbolul unei iubiri ascunse.;
  • O culoare bună pentru formatori, poate atrage publicul;
  • A doua culoare dupa galben care este vazuta cu usurinta in aura si poate indica inclinatii spre telepatie;
  • Albastru:
    • clasic arata inceputul contactului spiritual;
    • deschis arata nevoia de odihana si relaxare, dorinta de cunoastere;
    • electric este o culoarea potrivita unei persoane multumite de nivelul lui de cunoastere, sau cauta sa obtina realizari intelectuale;
    • inchis poate indica sentimentul de singuratate;
    • intens arata cinste si discernamant, dar arata si o persoana care si-a gasit vocatia;
    • pulverizat este potrivita unui creator, care nu este preocupat de lucruri materiale.

Este culoarea potrivita mediului de afaceri, este recomandat in nuante inchise pentru interviuri, deoarece bleumarinul este asociat cu increderea si loialitatea.

Culoarea galben

  • Reprezinta soarele, este culoarea tineretii;
  • Culoarea psihologica galben este o culoare vesela, calda, dinamica, stimuleaza vederea, sporeste concentrarea si atentia;
  • Stimuleaza sistemul nervos, imbunatateste starea de bine, ajuta la o functionare mai buna a sistemului cardio – vascular;
  • Cel mai important este ca imbunatateste digestia si ajuta sistemul limfatic pentru o functionare buna;
  • Ne ajuta sa avem autocontrol si sa gandim lucid, mareste capacitatea de concentrare;
  • Aceasta exprima fericire, optimism, creativitate, admiratie;
  • Este culoarea geloziei;
  • Privita mult timp, ne da senzatia de oboseala;
  • Arata deschidere spre a invata, iluminare, intelepciune si inteligenta;
  • Este culoarea care se poate vedea in aura;
  • Ajuta la marirea abilitatii de a lua decizii pe baza informatiilor primite, ajuta la calmarea sistemului nervos, la eliberarea fricilor;
  • Cu cat este mai palida culoarea cu atat este mai placut de privit.

Galbenul este vesel si surprinzator, cu un efect pe masura.

In mediul de afaceri, trebuie sa-l introducem in tinuta cu atentie la intensitatea nuantei de galben aleasa.

Rochii Verzi de ocazie sau de zi

  • Este o culoare buna pentru realizari financiare, este culoarea castigului financiar;
  • Are un efect de liniste, relaxare, echilibru, meditatie, siguranta;
  • Ajuta la deconectarea nervoasa;
  • Caracterizează tipul pasiv, defensiv, autonom, reţinut;
  • Ajuta la concentrare, siguranta;
  • O culoarea potrivita pentru un interviu de angajare;
  • Este culoarea sperantei si a evolutiei, simpatiei si calmului;
  • Verde:
    • inchis arata o concentrare puternica, dar care durează putin;
    • stralucitor cu nuante de albastru in aura arata puteri tamaduitoare;
    • inchis arata nesiguranta sau zgarcenie;
    • tulbure arata gelozia si un caracter posesiv;
    • maslina este culoarea pacii;
    • inchis indica masculinitate, conservatorism si bogatie;
    • smarald indica imortalitate;
    • galbui este o culoare care nu atrage consumatorii, nu este potrivita in reclame
  • Cei care au probleme de acceptare a unor situatii sau persoane in viata lor au nevoie de aceasta culoare;
  • Daca este folosita des ofera senzatia de libertate si sentimentul ca poti depasi orice obstacol;
  • Verdele este o culoare buna pentru cei care au probleme in a se elibera de perceptiile negative.

Verdele este asociat cu sentimentul de liniste, siguranta, relaxare.

Rochii Albe

  • Inseamna vindecare, purificare, nou, calm;
  • Arata sinceritate, puritate, pace, inocenta, curatenie, liniste;
  • In aura, albul este o umbra diafana, un substrat pentru celelalte culori, acesta are in el toate culorile, si cand apare in aura este in corelatie cu alte culori;
  • Este principiul dupa care stim daca este vorba de o perceptie reala sau  perceptie slaba a aurei;
  • Atunci cand albul este o culoare de sine statatoare in aura, arata spiritualitate, adevar si puritate, energia persoanei respective se purifica;
  • Reprezinta ordine, curatenie si educatie;
  • Albul anunta o minte clara, ordonata si antrenata;
  • Cand optam pentru camasi sau bluze albe cu sacouri negre, aceasta combinatie este cea mai potrivita pentru top management;
  • Daca alegem culoarea alb, aceasta trebuie sa fie impecabila, fara pete, in acest caz lenjeria intima trebuie sa fie de culoarea pielii, nu alba, aceasta greseala este una frecventa.

Rochii Mov

Culoarea Mov – este culoarea indiferenţei.  

Rochii Rosii

  • Este o culoare puternica care scoate in evidenta sensibilitatea observatorului;
  • Rosul atrage foarte repede atentia;
  • Persoanele care opteaza pentru o imbracaminte de aceasta culoare nu trebuie sa fie timide, trebuie sa fie stapane pe sine;
  • Este culoarea pasiunii, dar nu trebuie folosit in exces;
  • Rosul provoaca, stimuleaza si creste speranta, incita la actiune;
  • Este o culoare pentru tipul competitiv, activ, operativ, autonom;
  • Simbolizeaza caldura, foc, entuziasm ,pasiune, si agresiune;
  • Poate sa mareasca presiunea sangelui si ritmul respiratie;
  • Hainele rosii dau senzatia de putere, dar de conflict, agresiune;
  • Atunci cand aveti un proiect de rezolvat sa purtati haine de culoare rosie;
  • Obiectele si cuvintele care de culoarea rosie sunt observate foarte repede;
  • Rosul este o culoare intensa, care naste sentimente extreme, este culoarea focului si a fortei;
  • Energia acestei culori influenteaza si capacitatea de eliminare a toxinelor emotionale, reducand nevoia de a opune rezistenta la schimbare;
  • In restaurante se foloseste des rosu pentru a-si atrage clientii si pentru a le stimula apetitul.

O femeie imbracata in tinuta rosie in Romania se va remarca imediat si va atrage toata atentia, dar  poate fi obositor si enervant sau iritant.

Daca nu este utilizat excesiv rosul aduce un plus unei tinute.

nicoleta

View Comments

Recent Posts

Sanatate Mentala si Echilibru intr-o Lume Agitata

Descoperă cum să îți menții sănătatea mentală prin tehnici simple și eficiente. Ghiduri și sfaturi…

6 zile ago

Cum alegi un buchet de flori in functie de eveniment

Buchet de flori proaspete și colorate, perfect pentru a aduce bucurie și eleganță în orice…

o săptămână ago

Top 5 parfumuri barbati care definesc masculinitatea în 2024

Explorează colecția noastră de parfumuri pentru bărbați: arome fresh, lemnoase și orientale de la branduri…

2 săptămâni ago

Cum să Alegi o Bicicleta Spinning: Ghidul Complet pentru Pasionații de Sport

Caută bicicleta spinning perfectă pentru exerciții cardio eficiente. Alege din modele ergonomice și durabile pentru…

o lună ago

Beneficiile consumului de afine pentru sanatate

Descoperă beneficiile uimitoare ale afinelor! Bogate în antioxidanți, afinele ajută la prevenirea bolilor cronice și…

o lună ago

Redescoperă Farmecul Retro: Blugi Evazati pentru Femei

Blugi evazati: Transformă-ți garderoba cu blugii evazați, ideali pentru orice ocazie. Vezi ofertele noastre și…

2 luni ago