Anxietatea este o emotie pe care orice persoana la un moment dat o poate avea.
La un moment dat anxietatea poate deveni un sentiment constant si poate incepe sa interactioneze cu activitatile de zi cu zi.
Ti-ai dat seama ca te confrunti cu anxietate si aceasta are legatura cu locul de munca?
Atunci este necesar sa iti dai seama care sunt factorii care au declansat acest sentiment.
Apoi mergi la medic si creeaza un plan pentru a putea gestiona simptomele.
Sunt multe situatii prezente la serviciu care pot declansa stari de anxietate.
Situatii aparute la locul de munca care pot declansa anxietate sunt:
Daca realizezi ca te confrunti cu acest sentiment de anxietate atunci poti lua o pauza.
Gandeste-te, reflecta la situatiile de la serviciu ce ar putea declansa aceasta emotie.
Daca ai reaalizat ce anume te adus in acea stare, incearca sa realizezi un plan pentru a gestiona situatia.
In primul rand trebuie sa iti ei timp pentru tine sa te relaxezi si sa te linistesti.
Daca nu reusesti sa faci fata singur este indicat sa ceri ajutor profesionist.
Nu trebuie sa iti fie rusine de cineva, majoritatea oamenilor trec prin asa ceva, chiar daca nu recunosc.
Multi oameni au anxietate datorita stresului de la serviciu.
In urma unui studiu realizat de un Institut de Stres s-a aflat ca peste 80% din angajati sunt stresati la locul de munca.
Mai mult de jumatate dintre ei au confirmat ca sunt stresati la locul de munca, principal sursa de stres este jobul.
Daca ti-ai dat seama care este cauza incearca sa faci un plan sis a te gandesti cum sa faci fata acelui lucru.
Cand esti stresat este bine sa te descarci si sa povestesti ce simptome anxietate ai, unei persoane de incredere.
Dar atentie in cine ai incredere.
Desi unii oameni par de incredere nu este chiar asa.
Mare atentie.
Daca nu esti sigur sau nu ai cu cine sa vorbesti mai bine mergi la psiholog, acesta este obligat sa pastreze secretul professional.
Nu iti recomand sa mergi la un psiholog recomandat de societatea sau colegii unde lucrezi.
Daca vorbesti cu o persoana de incredere, cum ar fi: familie, psiholog, prieten poti trece mai usor peste o situatie stresanta.
Cand esti strsat ai nevoie de lucruri care sa te scoata din zona de stres.
Poti sa te gandesti sa practici cateva activitati, cum ar fi:
Invata sa spui nu.
Nu trebuie sa faci tu toata munca la serviciu.
Daca ai multa mancare in farfurie nu inseamna ca trebuie sa o mananci pe toata.
La fel si la serviciu, nu trebuie sa rezolvi tu totul, ai nevoie si de pauze.
Observa ce factori de stes ai la serviciu si ce stari de anxietate iti provoaca.
Toti stim ca serviciul ne streseaza.
Factorii de stres de la birou, pot fi:
In concluzie este foarte usor sa ai anxietate, este inevitabil.
Totusi incearca sa gestionezi lucrarile in asa fel incat sa nu te imbolnavesti.
Nu este un lucru usor mai ales pentru o persoana sensibila sau pentru una profesionista care incearca sa faca totul correct si este tipicar.
Cand lucrezi in echipa trebuie ca fiecare sa isi faca propriile lucrari, nu sa se ajunga la situatia cand tu faci si lucrarile colegilor.
Incearca sa faci liste cu ce lucrari ai tu de facut si sa refuzi sa mai faci lucrarile altor persoane.
Invata sa iti cunosti colegii de serviciu si sa eviti sa muncesti pentru toti.
Este cel mai mare stres la job cand altul nu isi face treaba si trebuie sa o faci tu.
Uneori nu iti poti face lucrarile proprii fara situatiile realizate de alti colegi.
Din pacate pe majoritatea sefilor nu-i intereseaza cine rezolva situatiile, daca acestea respecta termenele.
In ziua de astazi sunt multi oameni care profita de situatie si merg la serviciu doar sa aiba bani fara a face nimic.
Multi colegi poate ca fumeaza, acestia la un interval de timp vor lua pauza de tigare si cafea.
Mergi si tu cu ei chiar daca nu fumezi, si tu ai dreptul la pauza.
Trebuie sa mananci sanatos si in pauza de masa nu te mai grabi, stai exact cat ai dreptul.
Dormi suficient noaptea si poti incerca sa bei un ceai sa te relaxezi sau sa iei un supliment naturist care te va ajuta sa dormi.
Anxietatea este cea mai intalnita boala in ultima perioada
Exista o serie de factori care te pot ajuta sa indepartezi anxietatea:
Nu orice tehnica de relaxare functioneaza.
Fiecare persoana este unica si o tehnica care functioneaza pentru tine poate sa nu functioneze pentru mine.
Tehnici de relaxare pot fi:
Incearca sa expui eficient problemele pe care le ai, fara a jigni colegii:
Era odată o tânără ambitioasă numită Maria, care lucra la o companie mare într-un oraș aglomerat.
Maria era o persoană foarte dedicată muncii sale și își petrecea ore în șir la birou, încercând să îndeplinească sarcinile și obiectivele impuse de șefii ei.
Însă, cu toate că se simțea extrem de motivată și determinată să obțină succesul în carieră, Maria începea să aibă tot mai multe probleme cu anxietatea.
Se trezea adesea dimineața simțindu-se neliniștită și îngrijorată în legătură cu munca ei de la birou.
În timpul zilei, nu putea să se concentreze complet asupra sarcinilor sale.
Aceasta era mereu preocupată de ce ar putea merge greșit sau de ce ar putea să nu îndeplinească așteptările șefilor ei.
Cu fiecare zi care trecea, Maria se simțea din ce în ce mai copleșită de anxietatea sa.
În cele din urmă, a ajuns la punctul în care nu mai putea să funcționeze eficient la birou.
A început să rateze termenele limită și să aibă dificultăți în a-și îndeplini sarcinile de bază.
Dar ce sa vezi, șefii ei au început să ia în considerare posibilitatea de a o concedia.
Atunci Maria a realizat că trebuie să ia măsuri pentru a-și depăși anxietatea și problemele de la birou.
A început să caute soluții pentru a-și gestiona anxietatea, cum ar fi meditația și exercițiile de respirație, sport.
De asemenea, a cerut ajutorul unui terapeut pentru a înțelege mai bine cauzele anxietății sale și cum să o depășească.
Treptat, Maria a început să se simtă mai bine și să își recapete încrederea în sine.
A început să se concentreze mai mult pe munca sa și să își îndeplinească sarcinile cu mai multă ușurință și eficiență.
Șefii ei au observat schimbarea și au fost impresionați de progresele sale.
Maria și-a recăpătat reputația de angajat dedicat și a fost promovată la un post mai înalt.
În cele din urmă, Maria a învățat că anxietatea și problemele de la birou pot fi depășite cu răbdare și determinare.
Prin găsirea unui echilibru între munca sa și viața personală, precum și prin căutarea de ajutor și sprijin.
Ea a reușit să își depășească anxietatea și să obțină succes în carieră.
Acesta este un caz fericit, dar nu intotdeauna real.
In ultimul timp sefii nu sunt interesati cum se simte un angajat si daca are o problema.
Nu conteaza daca au zece angajati dar numai unul munceste, atata timp cat au situatiile realizate la termen.
Cand situatia de la serviciu te depaseste primul lucru pe care il face un patron este sa te concedieze.
Pentru patron ca ai fost un angajat care l-a jutat sa avanseze si sa progreseze cu afacerea lui nu mai conteaza, cand nu mai poti iti arata usa.
Patronii (unii) de astazi ar trebui sa tina cont de faptul ca un angajat bun in meserie si correct il va ajuta pe tremen lung.
Daca va pastra angajatii care nu muncesc si stau in zece pauze de tigari, atunci sa nu se mai planga ca firma nu merge bine.
Ai grija de sanatatea ta!
Îmbunătățește-ți somnul cu o igienă corectă! Află cum obiceiurile sănătoase și un mediu optim pot…
Bocanci bărbați impermeabili, cu tehnologie de protecție împotriva apei, oferind confort și stabilitate pe orice…
Peria electrică Revlon a devenit un instrument indispensabil pentru femeile care își doresc un păr…
Învață cum să îți creezi ținute office dama versatile! Găsește inspirație pentru un look elegant…
Ghete damă la modă, confecționate din materiale premium. Explorează colecția noastră și bucură-te de confort…
Descoperă cum să îți menții sănătatea mentală prin tehnici simple și eficiente. Ghiduri și sfaturi…
View Comments